29 September 2010

Alltså jag förstår inte vad vissa människot tänker med , kan man inte ens få åka spårvagn eller buss eller taxi längre utan att behöva känna att man skall bli mördard, våldtagen eller kidnappad ..

Det är inte bara tjejer som råkar illa ut men även killar, men killar är oftast större än oss tjejer så dem kan oftast försvara sig på ett helt annat sätt.
Jag tycker det är så jävla hemsk och skamligt, jag skämms över dagens samhälle, jag kan vara rädd bara när jag går hem från bussen eller skall åka hem från stan inte ens "jätte" sent på kvällarna.
Jag själv skulle nästan aldrig ens göra det valet att åka hem själv, jag har turen att ha så snälla föräldrar att dem oftast hämtar mig när jag skall komma hem sent , på grund av att dem inte vill att just dessa saker skall hända! eller att man tar sig hem med någon annan men inte själv Men å andra sidan skall man ju kunna gå hem vilken tid som helst , åka buss , till och med gå naken utan att någon skall göra NÅGONTING utav detta.

Jag tycker det är så jävla skamligt, och jag vill inget annat än att tända ett ljus för varje människa , familj som har fått utstå något sånt här.  <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0